Volná noha vs. volný pád

Volná noha a její nezávislost je lákavá představa pro většinu lidí bez rozdílu věku, ale volný pád nechceme zažít nikdo!

Setkávám se s poměrně velkým množstvím lidí, kteří pracují tzv. na volné noze, nebo o ní právě teď přemýšlejí. Není to zrovna jednoduché rozhodování. Opustit jistotu, kterou já nazývám „Chodí Ti to 15.!“, vyžaduje notnou dávku odvahy. Někdy tato situace, stát se OSVČ podnikatelem nebo založit svou vlastní firmu, vyvstane přirozenou cestou a vývojem pracovních událostí. Někteří aplikují „Teorii činky“ a rozvíjí své příležitosti pomalu tak dlouho, než převáží zajetou stabilitu jistot. Anebo se zkrátka rozhodneme a jdeme do toho!

Volná noha může mít mnoho podob, ale pracovat pro někoho tzv. na IČO mezi ně nepatří. Forma pracovního vztahu je jedna věc a prodávat vlastní služby nebo produkty je věc druhá, to je teprve ta práva výzva! Můžeme být Freelancer a nechávat se najímat na to, co umíme. Nebo být skutečně sami tím produktem nebo přesněji řečeno naše expertíza. Většinou je to kombinace obojího. Tak jako tak se dostáváme do role prodejců svých služeb, produktů, sebe samotných. A to nemusí být pro každého jednoduché zrealizovat. Můžeme mít kvalitní nabídky pro trh, kde jsme experty, ale pokud o nás nebo o nich nikdo neví, úspěch se hned tak nedostaví.

Pár tipů, jak začít:

  • Udělejte si svou osobní SWOT analýzu 
  • Vytvořte si Business plán na reálných základech a dodržujte ho
  • Mějte jasně definovanou marketingovou a obchodní strategii
  • Definujte si cíle a jejich měřitelnost v čase
  • Budujte svou kvalitní osobní ZNAČKU 
  • Pokud zakládáte společnost, nezapomeňte ji propojit s Vaší tváří a jménem
  • Vzdělávejte se ve svém oboru a prohlubujte svou pověst experta 
  • Pokud jste se doposud nezabývali prodejem služeb či produktů, začněte se o obchod zajímat do hloubky
  • Nepodléhejte mainstreamu 
  • Máte-li zkušenosti s prodejem, vystupte ze své komfortní zóny a naučte se prodávat sami sebe stejným způsobem, jako jste to dělali pro jiné firmy
  • Neztrácejte odvahu a vizi jen proto, že se Vám třeba teď nedaří tak, jak jste si představovali
  • Mějte reálné očekávání a dejte výsledkům čas, který je potřeba
  • Pokud si nejste jistí nedělejte to, nejistota Vám může vzít hodně sil a motivaci vytrvat
  • Mějte podporu v lidech, kterým důvěřujete, ale rozhodujte se vždy sami za sebe

Vaše Lenka L.

Osobní branding je schopnost komunikovat o tom, co umíme a kdo jsme.

Osobní branding je schopnost komunikovat o tom, co umíme a kdo jsme.

Komunikace sebe sama je disciplína ne zrovna jednoduchá. Sociální sítě se plní nabídkami služeb, on-line produktů, influencer marketing jede na plné obrátky a kronika našich aktivit přetéká, ale jak to ve skutečnosti vypadá, když jsme off-line? Či-li nezávislí na internetu? 

Direct sales vs. On-line prodej: Výhody přímého kontaktu se zákazníky

Direct sales vs. On-line prodej: Výhody přímého kontaktu se zákazníky

V dnešní digitální éře, kdy většina obchodů a nákupů probíhá on-line, je stále důležité nezapomínat na tradiční způsoby prodeje a osobní kontakt se zákazníkem. Direct sales, neboli přímý prodej, je jednou z těchto tradičních metod, která má stále své místo a nabízí mnoho výhod. V tomto článku se podíváme na to, proč byste měli zvážit podporu Direct sales v rámci svých obchodních oddělení nebo osobních prodejů.

Lenka L. Benetková

+420 724 810 810

6 + 7 =