Osobní branding je schopnost komunikovat o tom, co umíme a kdo jsme.

Komunikace sebe sama je disciplína ne zrovna jednoduchá. Sociální sítě se plní nabídkami služeb, on-line produktů, influencer marketing jede na plné obrátky a kronika našich aktivit přetéká, ale jak to ve skutečnosti vypadá, když jsme off-line? Či-li nezávislí na internetu? 

Velká část našeho profesního a také osobního úspěchu závisí na tom, aby ostatní uznali naši hodnotu.

Snažíme se o to, když se ucházíme o novou pracovní příležitost, chceme kariérní růst v rámci firmy, začínáme podnikat nebo jsme Leader a máme udávat směr a zajistit výsledky.

Co uděláte, když budete chtít přivést na trh nový produkt nebo ten starý budete chtít inovovat? 

Ne, nemyslím si, že jsme nějaké zboží, ale ty principy tvorby, rozvoje a komunikace osobní značky jsou prakticky stejné jako u marketingového plánu produktu nebo image kampaně firmy a budování povědomí o značce. 

Také si potřebujeme vybudovat povědomí o nás samotných. O tom, kdo jsme, co umíme a jací jsme. O tom, co můžeme nabídnout.

Jde o to, aby když je na trhu nebo v kariéře nová příležitost navázat spolupráci, získat zajímavý kontrakt (podle toho, co děláte), tak aby si lidé vzpomněli právě na vás!

Aby o vás věděli, v čem jste dobří. 

Aby si spojili vaše jméno a tvář s vaší odborností, kvalitou i nabídkou. A ano! Aby uznali vaši hodnotu. 

Když mluvíme o osobním brandingu, osobní značce, jde především o zvolenou strategii, kterou přirozeně zařadíte do vaší praxe, do vaší komunikace i života. 

Jde o vytvoření jedinečné autentické profesní identity, která má smysl a funguje, ale musí být pravdivá. Z dlouhodobého hlediska se opravdovost osobních značek vyplácí. 

Osobní branding má několik fází, kterými projdete viz diagram níže. 

Nejvíce pracné i časově náročnější je právě objevování vlastní identity. Tady se většinou musíte zastavit a ponořit se tak trochu, omlouvám se, spíše více, do sebe!

Ale tento ponor se rozhodně vyplatí, protože když ho uděláte poctivě, tak o to snazší a přirozenější budou další kroky. 

Jak objevit a definovat svou osobní značku? 

Nad čím se můžete zamyslet? 

  • Jak vás v současnosti vnímají vaši kolegové, a odborníci z oboru?
  • Jaké jsou vaše jedinečné silné stránky a oblasti vaší expertizy?
  • Jaké jsou vaše hodnoty a co vás pohání ve vašem profesním a soukromém životě?
  • Jak komunikujete a kde jste vidět?
  • Jak chcete, aby vás ostatní vnímali?

Jaké otázky si můžete položit? 

  • Za čím si skutečně stojíte a co můžete nabídnout?
  • Kdo je vaše konkurence?
  • Kdo je váš Decision maker? 
  • Kde jsou vaše cílová publika? 
  • V čem jste výjimeční a existuje nějaká díra na trhu, příležitost?
  • Co potřebujete zlepšit, získat, udělat, abyste byli žádaní a uznávaní ve svém oboru?

Tak a teď si můžete sestavit svůj akční plán, jak komunikovat a implementovat svou osobní značku na různých platformách a médiích. Vytvořit si mix komunikačních kanálů on-line a také off-line.

Ujistěte se, že budete konzistentní, a že se dostanete k vaší cílové skupině. Je důležité to sladit s hodnotami, posláním a sdělením, které jste si určili.

Získáte tím více, než si teď možná myslíte.

Vaše Lenka L.

Odkaz na video na Instagramu na téma „OSOBNÍ ZNAČKY“ https://www.instagram.com/p/C35FzyAMbQUmJMaQilL44x5kokDGUr2rs1fO5c0/

Nové klientské balíčky pro rok 2024:

https://www.theartofsales.cz/balicky-pro-vas-osobni-branding/




Pokračovat ve čtení: Osobní branding je schopnost komunikovat o tom, co umíme a kdo jsme.
			
Direct sales vs. On-line prodej: Výhody přímého kontaktu se zákazníky

Direct sales vs. On-line prodej: Výhody přímého kontaktu se zákazníky

V dnešní digitální éře, kdy většina obchodů a nákupů probíhá on-line, je stále důležité nezapomínat na tradiční způsoby prodeje a osobní kontakt se zákazníkem. Direct sales, neboli přímý prodej, je jednou z těchto tradičních metod, která má stále své místo a nabízí mnoho výhod. V tomto článku se podíváme na to, proč byste měli zvážit podporu Direct sales v rámci svých obchodních oddělení nebo osobních prodejů.

Lenka L. Benetková

+420 724 810 810

14 + 13 =