UMĚNÍ PRODEJE aneb BABIČKU SI NECHTE…

Každý!

Věřte mi! 

Skutečně každý, chceme mít tu jistotu, že děláme správné rozhodnutí!

Obchodník, který prodává tzv. na jednu ránu, musí mít opravdu velmi bohaté portfolio klientů, aby se dlouhodobě uživil.

Vzpomínám si na jednu „dravou“ obchodnici mého týmu a jejího klienta. Ten obchod byl v nadstandardním finančním objemu běžné smlouvy. Všichni jsme byli nadšení a nejvíce obchodnice, provize byla „tučná“. Asi tušíte, jaký to mělo vývoj u klienta. Už jsme od něj nikdy nedostali ani korunu.

Meritem tohoto příběhu bylo, že nadřízený manažera, který smlouvu podepsal, tak nadšený nebyl. 

Nemohl vůbec pochopit rozsah zakázky, kterou si tato obchodnice odnesla. Ano, byla to „skvělá“ obchodnice, kterou si už nepustili přes práh společnosti. A tak musela jít o dům dál…

NEBO..

Znáte ten pocit, myslím si, že každému se nám to stalo. Stojíte ve zkušební kabince a nejste si jistí, jestli Vám daná věc sluší. Pokud máte štěstí vyjdete ven a na „place“ je asistent prodeje, který nejen rozumí módě, ale také myslí na Vaše dobro. 

Když štěstí nemáte, přinesete si mírně řečeno domů oblečení, které není zrovna lichotivým kouskem pro Váš šatník. 

Vrátíte se do tohoto obchodu? Samozřejmě, že ne. 

Pouček o tom, jak prodávat. Jaké jsou fáze prodeje, a že by obchod měl být Win-Win? A že za každou úspěšností obchodníka stojí nekonečná aktivita, která nese objednávky? Tak toho je plný internet. 

Jaká je však skutečná praxe a jak docílit umění prodeje? Je to jen o produktu? Musíme být jedničkou na trhu? Je to o tom, jak vypadáme a prezentujeme se? 

A hlavně, je stále dobré renomé obchodníka: „Tak ten by prodal i svou babičku!“?

To podstatné, co musím říct ze své 20leté praxe v prodejích je:

„Že otázka umění prodeje nezní: JAK PRODAT? ALE!

PROČ BY SI MĚL KLIENT NEBO FIRMA DANÝ PRODUKT KOUPIT?“

V současnosti tyto zkušenosti předávám formou TAOS akademie, která je výhradně postavena na mé praxi jako obchodníka a obchodní ředitelky.

Věřím v posilování obchodní komunity a spoluvytváření kreativního Businessu. Konzultativní styl prodeje je mým základním kamenem. A také ze své praxe vím, že DEAL- MAKING (poslední fáze prodeje) je pro prodej klíčový. Obdivuji experty všech oborů a uznávám obchod jako koloběh energie směny s cílem užitku toho, kdo kupuje!

Vaše Lenka L.

Jsou osobní prodejní schůzky už „out“? 

Jsou osobní prodejní schůzky už „out“? 

Osobní schůzky jsou ideální pro složitá jednání, budování důvěry a vytváření sítě osobních kontaktů, zatímco on-line schůzky jsou pohodlné, šetří čas a cestovní náklady a umožňují plánovat flexibilněji. 

Volba mezi těmito dvěma možnostmi často závisí na konkrétním kontextu, cílech setkání a také produktu či službě, kterou nabízíte.

Úspěšný obchodník se umí adaptovat 

Úspěšný obchodník se umí adaptovat 

Tento článek je o B2B přímém obchodě. Kdy obchodníci oslovují firmy a nabízejí své služby nebo produkty. 

Není nutné opouštět standardní tradiční formy obchodování, ale je nutné se adaptovat na novou situaci. 

Dokonce bych se nebála hovořit o transformaci obchodní etiky a s tím spojených  obchodních dovedností a také transformaci komunikace se zákazníky, navazování obchodních vztahů atd.

Možná vám to v současnosti nefunguje tak, jako dříve a toužíte po tom, aby vaše úspěšnost prodeje vzrostla o nějaké to procento?

Jedna z možností, jak toho docílit je, naučit se využívat jednotlivé možnosti a formy komunikace s klienty, tak aby odpovídaly (nej)vyššímu potenciálu uspět v rámci vašich  prodejních aktivit i jednotlivých fází prodejního procesu.

Osobní branding je schopnost komunikovat o tom, co umíme a kdo jsme.

Osobní branding je schopnost komunikovat o tom, co umíme a kdo jsme.

Komunikace sebe sama je disciplína ne zrovna jednoduchá. Sociální sítě se plní nabídkami služeb, on-line produktů, influencer marketing jede na plné obrátky a kronika našich aktivit přetéká, ale jak to ve skutečnosti vypadá, když jsme off-line? Či-li nezávislí na internetu? 

Lenka L. Benetková

+420 724 810 810

11 + 7 =